David Ottertun och en flygel

12 augusti 2017

Vi har i år haft turen få kontakt med flera unga musiker, och sommarprogrammet avslutas med en konsert av David Ottertun, 18 år.

David är från Arboga och går nu på ett musikgymnasium i Stockholm. Han har anknytning till Södra Råda genom morföräldrarna som har sitt sommarställe där.

David började spela piano vid 7 års ålder och 2010 etablerades kontakt med Sören Unge som vid den tiden för sina pedagogiska insatser för Unga pianobegåvningar av KMA ( Kungliga Musikaliska Akademien) belönades med en medalj och ett stipendium. Sören har alltsedan dess betytt mycket för Davids utveckling.

Efter ett ”genomlidet” högstadium kunde David börja i Nordiska Musikgymnasiet i Stockholm där hans pianolärare är Sergej Reznikow.

David Ottertun är en pianostuderande med stor spännvidd. Han kommer vid konserten hos oss bl a att framföra Ravels ”Gaspard de la nuit” – ett tekniskt mycket krävande och intressant verk – och några Beethoven-sonater.

Välkomna till en verkligt intressant konsert!!

VID FRÅGOR ang biljetter/bokningar: RING 070-3051127 !