Farligt, vackert och svängigt med duo Drougge/Karlsson på violin och gitarr!!

23 juli 2015

Nu kommer de tillbaka och spelar allt från Bachs musik för soloviolin till tangos av Astor Piazzolla.

jens_largeJENS KARLSSON är född i Mariestad och studerade klassisk gitarr, pedagogik och improvisation vid Norges Musikhögskole i Oslo. Han startade tangoduon Tangorama, som gjort konserter och föreställningar med stråkorkester, dansare, skådespelare och bildkonstnärer. 1997 var han Norges representant vid den europeiska gitarrgalan i Ytterjärna. Jens Karlsson undervisar i gitarr, ensemble och musikteori på estetiska programmet på Västerhöjdsgymnasiet i Skövde.

imagesPER DROUGGE kommer från Kungsbacka och har fått sin violinutbildning vid Edsbergs Musikinstitut och Lisztakademien i Budapest. Han har tjänstgjort i flera olika orkestrar som t ex Mellersta Österbottens Kammarorkester i Kokkola, Helsingfors Nationalopera och som 2:e konsertmästare i Norrköpings symfoniorkester. 1997 började han arbeta helt på frilansbasis som kammarmusiker och är sedan 2000 även medlem i folkmusikgruppen Kesergö.

Per är konsertmästare i Läckö operaorkester vilken under sommaren ger operan Beatrice och Benedict av Hector Berlioz. På torsdagar är det ingen föreställning varför Per och Jens kan göra ytterligare en avstickare hit. Det tackar vi för!!

Bokningar

Bokningen är stängd för detta evenemang.