Farligt, vackert och svängigt med Duo Drougge/ Karlsson på violin och gitarr. NYTT PROGRAM!!

17 juni 2017

Succé-duon från sommaren 2015

kommer tillbaka !!

JENS KARLSSON är född i Mariestad och studerade klassisk gitarr, pedagogik och improvisation vid Norges Musikhögskole i Oslo. Han startade tangoduon Tangorama, som gjort konserter och föreställningar med stråkorkester, dansare, skådespelare och bildkonstnärer. 1997 var han Norges representant vid den europeiska gitarrgalan i Ytterjärna. Jens Karlsson undervisar i gitarr, ensemble och musikteori på estetiska programmet på Västerhöjdsgymnasiet i Skövde.

PER DROUGGE kommer från Kungsbacka och har fått sin violinutbildning vid Edsbergs Musikinstitut och Lisztakademien i Budapest. Han har tjänstgjort i flera olika orkestrar som t ex Mellersta Österbottens Kammarorkester i Kokkola, Helsingfors Nationalopera och som 2:e konsertmästare i Norrköpings symfoniorkester. 1997 började han arbeta helt på frilansbasis som kammarmusiker och är sedan 2000 även medlem i folkmusikgruppen Kesergö.

Boka här