JANSSON med mera, med flera!

21 juli 2018

JANSSON med mera, med flera

Bitterljuv och stundtals underbar underhållning tillsammans med Stefan och Ola.

Idé och manus: Stefan Jansson. Vid pianot: Ola Jansson

Stefan Jansson

Stefan Jansson arbetar som teaterlärare och regissör i Lindesberg och Örebro. Han har även gjort många egna föreställningar, egen musik och samlat egna texter i två böcker: ”Tyst och inbunden” och ”Född Fåntratt”. Skrivit bland annat ”Glädjens Akademi” på Stadra Teater 2016 och ”Siggebohyttans Spektakler” på Siggebohyttans bergsmansgård 2017. Sedan 2013 har Stefan egen blogg på NA.se och under maj 2018 medverkar han i två (!) program av podden ”Snedtänkt” med Kalle Lind där han fritt får vädra två av sina specialintressen: revyartister och revyhistoria.

Ola Jansson

Ola Jansson jobbar som pianopedagog på Rytmus i Göteborg men är även en flitigt anlitad ackompanjatör och arrangör. Han jobbar med flera körer t.ex. ”Solid Gospel” och ”Java Gospel” och har turnerat i USA. Ola kommer från början från Fellingsbro utanför Lindesberg och i tjugo år har Stefan och Ola gjort föreställningar ihop, allt började med kabarén ”Det sjunde gomseglet” 1998.

VID FRÅGOR ang biljetter/bokningar: RING 070-3051127 !