Invigning av S Råda kulturhus. Fri entré.

28 juni 2015

Välkomna till Musik- o konstsommar i Södra Råda, första akten !!
Medverkande:
Ingemar Eliasson 0Ingemar Eliasson invigningstalar. Tidigare minister, landshövding i Värmland, riksmarskalk mm, som har sina rötter i Medhamn, Visnums-Kil, d v s ”näst-gårds”.   Södra Råda tillhörde för övrigt en gång i tiden Visnums härad.

Drougge.Karlsson_press1Duo Drougge (Per Drougge, violin, och Jens Karlsson, gitarr) ger försmak av konserten senare i sommar (se torsd 23 juli kl 19).
Lars KullnesLars Kullnes, organist i Amnehärads kyrka spelar på den fina Viscount-orgel som Jerker Antoni  generöst låter oss disponera under juli månad.   Lars återkommer redan 4 juli kl 19 med en orgelkonsert där fransk musik gissningsvis får en betydande plats.
207123642_6ac281c3-3809-48b3-8738-2a1f071677f1Mella radera” är ett  gäng durspelare  från Gullspång-S Råda, och till dem hör Jan-Erik Wadén, riksspelman på munspel.

Alltså: Alla förutsättningar för en trivsam söndagkväll!!
 Välkomna!!