Flera utställningar

8 juli 2017 - 12 augusti 2017

Näckrosor och landskap, lumparbilder, abstrakt måleri, unika textilier  och en permanent utställning om missionshusets historia

Solveig Andersson var violinist vid konserten 15 juli.

Hon låter oss även ta del sina särpräglade abstrakta målningar. De finns till beskådande fram till 8 augusti.

Solveig kommer från Säffle och är bosatt i Stockholm.

Maj Widell är uppvuxen i Kristinehamn.

Hon visar textilier som ställdes ut i Göteborg vid ett par tillfällen i slutet av 70-talet, men har sedan dess  i stället ägnat sig åt illustration och måleri (innan hon framgångsrikt gav sig in på att laga trasigt porslin).

Dess verk visas 5-12 agusti

Ingrid Sofia Fafnirsbane bor i Stockholm.

Hon ställer hos oss ut bilder av landskap och näckrosor i  äggolje-tempera och olja.

Ingrid är moster till en av sommarens musiker, pianostuderande David Ottertun, och hennes föräldrar har sommarställe i S Råda.

Denna utställning avslutades 15 juli.

Mats Holmstrand, Kristinehamns-fotograf, har nyligen på traditionellt ”gammalt” analogt vis kopierat ett 20-tal bilder från sin värnpliktstjänstgöring vid I3 i Örebro åren 1956-57. Den grå tillvaron på kaserngården lystes upp av några maskotar i form av fåret Frasse och en get.