Låtar från bygden – med Lennart Gybrant & Per Saxholm

19 juni 2019

Värmlänningarna Lennart Gybrant, fiol, munspel, gitarr mm, och Per Saxholm, fiol och durspel spelar låtar från framför allt sydöstra Värmland.

Lennart Gybrant

är konstnär och musiker, och även upphovsman till huvudparten av texterna i boken ”Bilderna” som han producerat tillsammans med fotografen Mats Holmstrand och som bland annat innehåller bilder från S Råda gamla kyrka. Boken ges ut inom kort.

Lennart spelade i S Råda Kulturhus senast 2015, då tillsammans med Anders Norudde.

Per Saxholm

är präst i Filipstad. Dessutom är han mycket aktiv  musikutövare  på  fiol  och  durspel  har producerat många egna låtar. 1999 gav han tillsammans med Lennart Gybrant ut albumet ”Låtar från Brattfors” och 2014 tillsammans med Anders Norudde ”Karlskoga-beter”.