Sol, vind och vatten. Marie Arturén och Göran Åhlfeldt tolkar Ted Gärdestad.

5 augusti 2017

I år är det 20 år sedan Ted Gärdestad gick ur tiden. Men han efterlämnade en fantastisk melodi-skatt som med brodern Kenneths texter gått rakt in i våra hjärtan.

Nu kommer Marie Arturén tillbaka tillsammans med sin ackompanjatör Göran Åhlfeldt för att sjunga, berätta och spela brödernas musik och texter.

Marie  Arturén var sångerska i dansbandet Drifters åren 19891996.
Hon har haft framgångar på svensktoppen, medverkat i olika caféprogram, Bingo-Lotto, festivaler och radioprogram.
Marie arbetar sedan 1996 som frilanssångerska med skilda slag av evenemang med bred repertoar. Började att sjunga jazz vilket lett till nya skivinspelningar, spelningar på klubbar och festivaler såväl i Sverige som utomlands.

Göran Åhlfeldt är en musikant med pianofingrar. Han har bl a jobbat med kändisar som Sven-Bertil Taube, Charlotte Perrelli och Christer Björkman och i flera år haft samarbete med Marie.

Sommaren 2016 hörde vi dessa två musiker sjunga, spela och berätta om Edith Piaff i en underbar konsert.

/br>

VID FRÅGOR ang biljetter/bokningar: RING 070-3051127 !