Spelmansglädje med Ella från Rustningstorp och hennes vänner

18 juni 2016

”Ella” Elisabeth Ragneråd Malmsten, dotter till Ragnar Svensson i Rustningstorp, återvänder till hembygden med munspel och en hel hoper spelmans- och spelkvinne-vänner.

Vi får höra munspel, durspel, dragspel, fioler, cittror och sång, och publiken får vara med och sjunga.

Bland de medverkande återfinns Per-Uno Pettersson och Göran Bergman, musiklärare från Skövde, Hans Backström, Britt Persson och Ann-Mari Eriksson från Blå bergens harmonier (en grupp Ella startade i Örebro), Ann-Mari Borgliden (Lidköping), Ralph Härnklo (riksspelman, Karlskoga), Leif från LEMA-Bälgarna i Karlskoga, Kristina Forsberg, Jens Skoglund m fl.

De medverkande tar inte betalt och vi tar därför inte heller någon entré-avgift.

Däremot kommer vi på förslag av Ella att samla in pengar som denna gång oavkortat ska gå till föreningens fortsatta verksamhet i hennes hembygd.

Vi serverar som vanligt fika i pausen.

Buskspel !Buskspel

Efter programmet är slut blir det buskspel i det fria för den som har tid och möjlighet att vara med. Det gäller även för publiken, som förhoppningsvis har instrument i bilen som kan plockas fram.