Visa, jazz och klassiskt med trio ARW

20 juli 2019

Ett lyssnarvänligt och varierat musikprogram bjuds vi på av Trio ARW (på bilden från vänster Tekla Rapp, sopran, Anna Andersson, piano, och Bertil Westergren, tvärflöjt)

Ett axplock ur programmet: A. Vivaldi , J. S. Bach , musikal- och filmmusik samt kompositioner av Nils Lindberg. På youtube kan man höra trion i flera videor, t ex i ”As you are”

Tekla Rapp

har sjungit i Gustav Sjökvists kör i Stockholm. Hon bor nu i Rockhammar och frilansar i Bergslagen med omnejd.  Hon medverkar också i Linde Bergslags Kammarkör som solist och ledande sopran.

För 3 år sedan kunde man höra henne i ett framförande av Lars-Erik Larssons ”Förklädd gud” i Grythyttans kyrka.

Anna Andersson

spelar piano och orgel och arbetar som kyrkomusiker i Borlänge och som är en följsam ackompanjatör på både piano och gitarr.

Bertil Westergren

spelar tvärflöjt  Han bor i Lindesberg och anlitas ofta som solist i Bergslagens musikliv. Han har en väldigt fin ton i sin flöjt, vilket inte minst framgår av ”Gabriel´s oboe” som han här framför tillsammans med Anna.