Konsert med kören Eufoni

13 augusti 2016

HoffnungEfter att länge legat och grott tog sig kören Eufoni upp ur myllan i årets första vårvärme och nu är det dags för ett första framträdande.
Eufoni är en kör som bildades 2016 och i huvudsak består av sångare och musiker boende i Södra Råda och Gullspång. Körledare är Elisabeth Holmstrand Gustafsson, tidigare körsångare i bl a Uppsala Akademiska Kammarkör och som har studerat bl a kördirigering på Geijerskolan i Ransäter.

Vid konserten medverkar också Sham band, Sara Törnqvist och Barbo Dahlman
    2:3 av Sham band kopia

• Sham band bestående av tre syriska musiker som träffades i Kristinehamn 2015. Gruppen består av Mohammed Alsirrieh, flöjt och luta (oud), Bader Debs, percussion och tamburin (riq) och Adel al Saloum, fiol. Sham är ett annat namn på Damaskus.
  • Sara Tornqvist

• Sara Törnqvist, sopran, studerar till musiklärare i Örebro.
  • Bd link

• Barbro Dahlman är utbildad konsertpianist vid Musikhögskolan i Stockholm och undervisar i piano vid George Washington University i Washington DC. Hon gör regelbundna framträdanden i USA, Canada och Europa och har givit ut flera skivor. Hon har också gjort orkestrala framträdanden med bl a Danmarks Radios Symfoniorkester, Sveriges Radios Symfoniorkester, Norrköpings Symfoniorkester och Washingtons Symfonia. Barbro Dahlman har även erhållit Sveriges Radios Edsbergskollegiums diplom. Hon är gift med tonsättaren Ulf Grahn.