Lättlyssnat

28 juli 2018

Föreningen låter denna kväll några av sina egna musikanter och sångare sköta underhållningen.

Catie Wennborn och Jan Holmstrand spelar både fyrhändigt på en flygel och tvåhändigt på var sin flygel.
Margareta Fransson, Solweig Sundelius och Catie sjunger till Caties ackompanjemang.

Catie och Jan uppför bl a ett av flera verk som Mats Ernvik 1985 komponerade för en ungdomlig blåsorkester. Mats har arrangerat om dem för piano, ovarför man väl kan på sätt och vis säga att det blir ett nytt uruppförande. Vi har ju sedan starten 2015 fått lyssna till Mats orgelspel. Han fick ledigt i år, men medverkade gärna med sina kompositioner.

Det blir också musik av George Gerschwin, Povel Ramel, George Harrison, Olle Adolphson, Scott Joplin, Mats Paulson, Johannes Brahms, Carole King m fl m fl.

Och så får publiken sjunga med i allsånger, t ex Rosa på bal av Evert Taube.

Klicka här så får du höra Catie spela ”Torn Eriks Visa” av Nils Lindbergvid en konsert 2016