Midnattsorkestern – sånger om havet, månen och nattliga spårvagnar

22 juli 2017

Åttamannabandet från Göteborg har en alldeles egen ton någonstans i fältet mellan visa, chanson, kammarmusik, tango och jazz…

Ledare: David Löfberg med anor från Kristinehamn.

Ur recension från Sunnemo kyrka 2016:

”Vad roligt å se en helt smockad kyrka!” utbrister värdinnan för kvällen. Midnattsorkestern gästar Sunnemo Kyrka och bänkraderna är fyllda. David Löfberg, som både skriver och arrangerar bandets låtar, har anor i bygden.
Åtta musiker glider in på scenen och sekunder senare fylls rummet med avspända och varma valstoner, som för åhörarna mjukt med sig. Det är tight, självklart och proffsigt. Man kan slappna av, luta sig tillbaka och njuta. Deras musik är som en ljummen sommarvind som smeker din kind. Medryckande, instrumentella partier smälter samman med sång på ett elegant vis…..
…..I publiken syns leenden, axlar guppar och huvuden nickar i takt. Midnattsorkestern bjuder på vals, tango och jazzigt sväng. Det flörtas med svunna tider. Många av melodierna går i moll. Det är vemodigt, vackert och romantiskt…..
…..Midnattsorkesterns sound har något filmiskt över sig och jag kommer på mig själv med att önska att få höra deras musik i en film. Vilken fantastisk film det vore om den hade samma inslag av fantasi och poesi. Frågan är, vilken regissör kommer att vara först med att fånga upp talangen David Löfberg och hans vänner?”

Flera länkar:

VID FRÅGOR ang biljetter/bokningar: RING 070-3051127 !